شیراز

این وبلاگ شیراز است

شیراز

این وبلاگ شیراز است

آشنایی با منطقه ۴

منطقه 4 شهرداری شیرازیکی از مناطق 9 گانه شهر شیراز است که در جنوب غربی این شهر واقع شده است و از سال 1369 به عنوان یک منطقه مستقل شهرداری درشیراز ایجاد شده و پیش از آن جرء منطقه 1 بوده است و در حال حاضر به دو منطقه 4 و 9 تفکیک شده است. این منطقه با مناطق 1 در شمال و 5 در شرق همجوار است . هر چند بخش کوچکی از این منطقه از سابقه سکونت برخوردار است ، اما بخش های وسیعی از مرکز و جنوب غربی آن هنوز در حال شکل گیری وساخت وساز سریع است . گذشته غیر سکونتی این منطقه ، عبور کمربندی شهراز آن، وجود کارخانه سیمان و از همه مهمتر عمل به عنوان دروازه جنوب و غرب شهر (جاده بوشهر) سبب شکل گیری صنایع و انبارهای بزرگ و تعمیرگاههای وسائط نقلیه سنگین در این منطقه شده است. این امر تا حدی چشم گیر است که اطراف در خیابان اصلی یعنی امیرکبیر و عدالت را کاملاً مرتبط با این ویژگــــــــی می توان مشاهده نمود. وجود کارخانجات بزرگی نظیر ریشمک و سیمان نیز بر عملکرد صنعتی منطقه صحه می گذارد. همچنین نقش این منطقه با توجه به وسعت و جمعیت موجود در اسکان جمعیت افزوده شده به شهر شیراز بسیار بالا بوده است.

اطلاعات آماری منطقه 4 در یک نگاه:

مورد

کل

جمعیت

268860

شمار خانوار

62525

وسعت

4103 هکتار

مساحت زمین مسکونی

7029716

مساحت زیربنا

4367904

تراکم ساختمانی

2/76

محدوده منطقه4:

از شمال باند جنوبی بلوار پاسداران٬ از باسکول نادر تا میدان معلم٬ غرب بلوار ایمان جنوبی تا جنوب کمربندی و پل چنارراهدار٬ از جنوب شهرک میانرود و شرق بلوارعدالت ٬ خیابان انقلاب و باسکول نادر

محله ها :

کشن٬ عادل آباد٬ سراج٬ پاییز٬ 20متری امام خمینی ، پاسارگاد ، شقایق ...

نظرات 1 + ارسال نظر
عسکری سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 08:23 ب.ظ

با سلام و تبریک اعیاد شعبانیه
چند انتقاد و پیشنهاد :
-در حول و حوالی فلکه پارسه ؛ فردی هر روز با الاغی بار بر پشت ازصیح تا عصر به فروش میوه می پردازد و اکنون هم دو نفر شده اند که اولا این کار ، حیوان ازاری است و احساسات مردم را جریحه دار می کند دوما، منظر ورودی شهر را نازیبا و مستهجن می نماید و شاید فردا پس فردا در رسانه ها عکسی ازاین وضعیت منتشر شود و ابروی فارس را ببرد . حداقل این افراد بی انصاف را واردار کنید از گاری استفاده کنند و بیش ازاین این بی زبانها را زیر بار طاقت فرسا ساعتها نگه ندارند!
-زحمت زیادی برای فضای سبزمی کشید اما در نگهداشت ان اراده ای در کار نیست و پارکبانان و نگهبانان فضای سبز تعهد و دقتی در تمیز نگه داشتن این فضاها ندارند.
-پل های جلو منازل ومغازه ها بسیار مبتذل و نا هماهنگ است و چهره کوچه ها و خیابانها را زشت کرده . اگر الگویی واحد ارایه شود تا همه ملزم به رعایت ان باشند خیلی به زیبا سازی کوچه و خیابانها کمک می کند و کاری هم برای برخی مشاغل مثل بنّا ها و جوشکارها درست می شود .
-پیاده روها بسیار نا مرتب است و هر کس هر جور دلش خواسته پیاده رو جلو منازل و مغازه ها را مسدود و کثیف ونا بهنجار نگه داشته است .شهرداری می بایست افراد صاحب منازل و اماکن را ملزم به کاشی کردن و بازنگهداشتن پیاده روها نماید و الگوی واحدی را در این رابطه پیشنهاد دهد تا همه ملزم به رعایتش باشند و درختان مزاحم را در کوچه ها مرتب کنند و خود شهرداری مجری کار شود .
-به تقلید از کشور های عربی , جاهایی را مشاهده می کنیم که اسامی عربی را جایگزین اسامی فارسی نموده اند, مثلا در خیابان عادل اباد پلاکاردی تحت عنوان «موکب مدافعان حرم» نوشته شده که بدعت بدی در جایگزینی ایستگاه صلواتی است و ایران و فارس را با عراق عربی اشتباه گرفته اند یا مغازه هایی با نام مجهول ومجعول «خلیج» نام گزاری شده و یا نامهای ترکی و ...که برای مرکزفارس ، خوشایند وزیبنده نیست.(بدون هیچ تعصب قومی)
-اگر از فکر و مشارکت نیروهای داوطلب و افتخاری با افکار نواورانه در مسایل فرهنگی و اجتماعی و تصمیمات استفاده شوده به بهبود اوضاع کمک شایانی می شود .....متشکرم موفق وموید باشید.----عسکری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد